Lilypie Pregnancy tickers

24 November 2010

Aiman oh Aiman....

Start minggu depan anakanda mak si aiman dah tak gie school... coz cuti school dah bermula patutnya minggu nie dah tak school..ko pahal sikit2 school... aduyoiii mak nie kadang2 mengelabah gak.... yelah aiman2 hari cakap gie school.... cikgu kat school... belajar apa kak school... bila mama dia cakap sekolah abiss aku kena marah.... tu yg kuar school aje hehehehehe... ok takpe kita tukar school ke sekolah....sambung balik citer yg tadi tu.... mulanya mmg tak mahu anta aiman gie sekolah tapi disebabkan dah bayar full tuk bulan nie.... terpaksa ler mak anta gak si aiman gie sekolah.....aiman ok aje mungkin dia tak tau skrg nie dah start cuti sekolah.... klu tak mau melalak tak mau gie sek....
Berbalik pada tajuk mak kat atas tu....minggu lepas sebelum cuti raya haji... teacher aiman dah pulang kan segala bagai buku2 yg aiman belajar kat sek tuk sem ke-2..... vangga tul mak bila nengok hasil kerja anakanda ku yg tercinta.... tp bila mak nengok aje report card aduhhhh rasa nak pitam pong ada.... semua mata pelajaran aiman hanya dapat C.... ada satu matapelajaran tu dapat D... tetiba aje aku rasa menyesal dan rasa bersalah yg teramat sangat kerana terlalu mengharapkan teacher utk mengajar aiman...sedang kan selama setahun aiman belajar di tadika putra puri kat setiawangsa.... aku tak pernah sekali pong mengajar aiman tuk sesi belah malamnya.... aku biarkan aiman leka bermain dengan keretanya.... leka bermain dgn GB.... leka dgn laptop tuk layan youtube ultraman....leka nengok siaran kartun nye...611 & 613.... tp dlm leka2 aiman bermain ada satu yg dia kerap lakukan di rumah pada belah malam atau weekend....dia suka mewarna gambar walaupong idak ler secantik mana tp dia rajin mewarna....
Sejak dari aku sign report card aiman.... bermula ler sesi pembelajaran 1 jam di belah mlm... baru aku tahu dimana kelemahan anak ku.... selama ini bila aku suruh baca ABC... dia laju aja membaca ABCDEFG.... rupa2 nya tak kenai huruffff adoyoiiiiiiii tulun3x..... bila aku tunjuk huruf A.... dia diam aje "eeerrrrmmmmm" tu aje yg kuar dr mulut dia..... pada mulanya aku masih boleh bersabar lagi.... tp aku nie jenis yg tak sabar bila terus terusan dia tetap tak kenai gan abjad2 tu apalagi aku terus bertukar perwatakan jadi singa betina.... tu ler pasai aku tak mau jadi cikgu cikgi nie klu tidak mau anak2 murid aku tak suka gan aku.... siap nati panggil aku cikgu singa betina wakakakakaka.....
Dah pening kepala aku nie.... dah tak tau camne nak ajar si aiman tu mengenal huruf... tp takpe anak mak baru 4 tahun... nak sedapkan ati aku aje kikikikiki.... mungkin cuti sekolah nie nati aku akan bagi kerja rumah pada aiman sebelum pergi ke tempat kerja....ada 2 minggu lagi tuk sesi ulangkaji di rumah sebab 14 dec nati aiman ikut ayah dia balik ke sarikei, sarawak.... usu aiman nak kawin huhuhuhuhuhu.... en suami saya nak ikuttttt.... tp apa leh buat aku kena jaga anak ku yg sulong azfar zaim..... zaim tak sihat dia tak seperti kanak2 yg lain... dia anak istimewa anugerah allah pada aku dan suami ku.... aku redha... korang jangan plak nak sedey2 atau pong kasihan gan aku.... korang ada ke????? hanya yg terpilih oleh allah sahaja punyai anak sebegitu... nati akan ku ceritakkan tentang "MUHAMMAD AZFAR ZAIM" insan teristimewa buat ku dan suami ku.... perut pong dah berbunyi krek..kruk..krek...kruk... nak makannnnnnn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...