03 Januari 2011

First time balik Kg Sarikei, Sarawak

Uuuiisss lama benar mak tak hupdate ini blog.... mak kan gilez bz tak hengat ekekeke (pasan aje lebey.... cakap ler yg ko tu malas nak hupdate huhuhuhu). mak nak citer nie....Anakanda mak yg terchenta dan en suami yg terchenta telah selamat pergi ke sarawak 2 minggu lepas dan juga telah selamat kembali ke semenanjung, kirannya dah kembali ke pangkuan mak semula weee...

Meh mak citer balik masa anta aiman dan en suami pergi ke LCCT.... kul 3.30pg en suami dah kejut kan aku (ciittt mmg bini durhaka.. bangun pagi pong laki kena kejut kekekeke) aku pong siap2... dlm kul 4.30pg kejutkan aiman plak suh mandi dan bersiap.... bersemangat sungguh aiman pagi tu maklum ler nak balik kg.... dlm kul 4.45pg udah gerak dr umah... sampai kat LCCT kul 6pg.... check in barang ... gie toilet... beli makanan...main2 gan aiman.... dah tiba masa nak masuk ke dlm kapal terbang....pastu en suami bagi nasihat (jangan dikenang anak nati demam budak tu) baikkkk mak ikut nasihat... bini mithali ler katakan uuweekkkk!!!!! tapi dlm hati mak sebenarnya sudah banjirrrrrr.... tp mak tak mau tunjukkan... uuuuwaaaa!!!!!!

Masa dlm perjalanan balik dari LCCT ke tempat kerja... sepanjang perjalanan aku menangis... sedey coz tak pernah berpisah gan aiman lama2... paling lama pong 1 hari aje nie 2 minggu tak jumpa.... uuuwaaaaaaaa.... tapi takpe mak ada sorang lagi anak bujang mak sebagai peneman mak di kala sunyi... cewaaaahhhhhh



Aiman gan ayahnya kat LCCT... korang nengok muka si aiman tu pura2 buat muka sedey cam nak nangis... tapi sebenarnya tak sabar nak naik kapal terbang...wakakakaka


Waaahhhh .... korang nengok tu muka bahagia dua beranak .... uuwaaaaaa!!!!


Aiman gan mama.... masa nie buat2 muka senyum tapi dlm hati sudah banjirrrrr....


Tengokkk tu gila bahagi anak aku.... kat kg pong ko leh mandi dlm kolam yer dik... siap leh nengok pemandangan yg serba hijau lagi best nyeeeee.... klu kat umah ko mandi dlm kolam... nengok mangkuk jamban la'a jawapnya ekekekekeke.....


Aiman gan sepupu dia Najwa Nawarah....



Yeeessszzzzz... yang sebenar2nya balik kg x nie sebab usu aiman wedding... mulanya en suami tak mau bawa balik sekali si aiman nie.... tp aku cakap sian aiman tak pernah pong balik ke sarawak.... dan tak pernah pong jumpa kazen2 dia yg lain... akhirnya en suami pong mengalah... en suami risau takut nati aiman cari mama dia.... ciisssss... sampai aje kat kg aiman terus lupakan mama dia.... hehehehehehe



Aiman gan kazen2nya... hafiy & Harith



Ko buat apa tu dik!!!!



Nie acara khatam al'quran....



Wahh meriah warna warni gitu... tradisi di sarawak!!!!



Hari langsung dia belah lelaki...



Ipar ku udah mau balik ke kuching....



Aiman!!!!!


Sesi kemas mengemas.....ait cam kenai aje lelaki yg pakai baju warna ijau tu... iiissshhhh laki mak rupa2nya... lap u ayahhh!!!!



Pemandangan dari depan umah mertua ku!!!!!
gambar yg seterusnya jom layannnnnnnn.....

-
-
-
-
-
-
-















Ini ler mak dan bapa mertua ku yang terchenta!!!!! mwwaaahhhhh love uollsss... comelkan mak mertua ku....ala...ala... sayanggggg makkkkk!!!!!!

Ya'ampun.... ko dah sama besar gan nenek ko man huhuhuhu!!!!!

Sekian!!!!!
Sebenarnya aiman tak mau balik semenanjung.... bila ayah di sebut balikkk aje... terus menangiss sian anak mama... yelah duk kat kg dia bebas nak buat apa2... kiranya anak aku nie cam kambing baru kuar kandang ler ekekekeke.... yelah kat kl aku dan hubby mmg tak bagi dia kuar bermain di luar ... klu nak main basikal pong kat dlm umah ...risau korang tau2 ajeler kat bandar nie...eeerrrrmmmm...
Hubby terpaksa berbohong gan aiman...nie ayat azimat hubby i .... "adik gie mandi ... kita nak gie shopping kat kuching... nati masa nak balik ke kg sarikei ... abg haikal gan kakak najwa balik kg naik keta... aiman gan ayah balik kg naik kapal terbang.... nengok sapa sampai dulu" baru aiman ok cikit.... tapi tipah tertipuuuu!!!! uwaaaaa....
sampai kat LCCT ... sibuk aiman carik abg haikal.... bila nampak muka mama dia... muka aiman cam blur... tp mungkin dia windu gak gan mama dia nie... dlm keta sibuk citer apa yg berlaku kat kg... tetiba aje aiman peluk mama.... aku ingatkan dia nak tido... rupa2nya aiman menangis tp takdak bunyi langsung... hehehehehe !!!! aiamn sedeyyyy coz sudah kena tipuuuu weeeeee... jenuh gaj nak memujuk dia time tu..... lama2 ok gakkkk!!!!!
Bila ler plak giliran aku pulang ke sarawak huhuhuhuhu... nampak gayanya tahun nie pong en suami gan aiman akan balik raya ke sarawak...uuwwwaaa mak kena tinggal lagi... ayah ko mmg gilo kuasa.... tah bile lagi ayah ko nak mengalah bagi mak ko plak rasa rayo kat sana huhuhuhu.... nak buat camne !!!! ini ler gaya hidup ku terpaksa bergilir2 gan hubby.... mungkin ada hikmah disebaliknya....
Mak mertua ku yg terchenta bila ler menantu mu ini dapat merasa lagi sup itik sedap yg mak masak.... mak mertua ku mmg sodapppp masakannya..uuussshhhhh... mau tambah lagi berat badan ku klu balik sana....huhuhuhuhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...